ΙΩΝΙΔΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ:Κοινωνική διαστρωμάτωση και κινητικότητα – Η «μορφωσιογόνος» οικογένεια
ΙΩΝΙΔΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ
Κοινωνική διαστρωμάτωση και κινητικότητα - Η «μορφωσιογόνος» οικογένεια
Άρθρο της Αριστέας Οικονόμου τ. Καθηγήτριας της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά αφιερωμένο στις οικογένειες των μαθητών της Ιωνιδείου
Η καλή κοινωνία δεν μπορεί να αποδεχτεί ότι η παιδεία στη σύγχρονη οικονομία βρίσκεται κατά κύριο λόγο στην υπηρεσία της οικονομίας · έχει ευρύτερο πολιτικό και κοινωνικό ρόλο, δηλ. ρόλο που την αυτοδικαιώνει.
John Kenneth Galbraith
Η Ιωνίδειος Σχολή έχει λειτουργικό ρόλο στη δυναμική παροχής μορφωτικών αγαθών και ανοδικής μετάταξης στην κοινωνία του Πειραιά.
Ένα σχολείο με δημόσιο – κρατικό χαρακτήρα με μαθητές προερχόμενους από τη «μεσαία» τάξη, αλλά και μαθητές με προέλευση από τις λεγόμενες εργατικές συνοικίες του Πειραιά.
Κοινή συνισταμένη των τάξεων αυτών, των οικογενειών, ήταν η «μορφωσιολατρεία», η αναγνώριση της αξίας της παιδείας ως μέσον για την κατάκτηση και απόλαυση των πνευματικών εκφάνσεων και πολιτιστικών επιτευγμάτων, η διδαχή κανόνων συμπεριφοράς και προσαρμογής στο σχολικό περιβάλλον με αποτέλεσμα την αποδοτικότερη λειτουργία των σχολικών μορφωτικών διαδικασιών.
Η αμφίδρομη σχέση οικογενειακής αγωγής και σχολικής διαδικασίας καλλιέργησαν και ανέπτυξαν την επίδοση και ευφυΐα του μαθητή και διευκόλυναν την πρόσβασή του σε πανεπιστημιακές σχολές μεγάλου κύρους.
Ο ρόλος, λοιπόν, της εκπαίδευσης και της οικογένειας είναι πολύ σημαντικός στη διαδικασία της κοινωνικής μετάταξης και της ανοδικής κινητικότητας, και το Σχολείο αυτό είχε αποτελεσματικούς μηχανισμούς για ανέλιξη και διαφυγή σε ανώτερα πολιτιστικά επίπεδα.
ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΑΡΙΣΤΕΑ
Φιλόλογος